fredag 10. oktober 2008

Å...dette diktet tar meg tilbake til ungdomskolens sjarm..jeg husker hvor stort inntrykk diktet av Obstfelder gjorde på meg, jeg elsker det fortsatt. Derfor smilte jeg og syns det var morro da jeg fant denne versjonen av diktet..

J E G T Y G G E R
Jeg tygger på søte romaner
Jeg tygger på beske dikt
Jeg tygger på skarpe rapporter

Dette er altså biblioteket
Dette er altså bøkenes hjem

En ordflom !

Jeg tygger på Wassmo
Jeg tygger på Sokrates
Jeg tygger på Obstfelder

Dette er altså bøkenes verden
Dette er altså tankenes hjem

De saftige tekster åpner seg.
Sulten er stor !

Jeg tygger på Brødrene Karamasov
Jeg tygger på Berlinerpoplene
Jeg tygger på Sofies verden

Hvor de store følelser alltid er unge !

Jeg tygger, jeg tygger…..
Jeg er visst kommet hit for å bli !
Her er så vidunderlig…..


Evenstad / Obstfelder

2 kommentarer:

Silje Elida sa...

jeg er stolt! du er på nett,besta!hahahaha.gleder meg til å følge med deg her...:) og til besøk!to uker igjen..

Camilla sa...

ja, silje det var visst ikke så vanskelig likevel...:) sjåast snart!